Lägesrapport med tips

22.04.2017 12:24

Hej, har väl inte några nyheter att förmedla egentligen.

Det här är mera en lägesrapport, Åland/Geta, vårkyliga 2017.

Kul att just du är inne och kikar på sidan, tänker ge dig ett tips på hur man

helt gratis kan göra nåt roligt och som också kan ge en fingervisning om hur man

är som person.

Tipset kommer sist i den här betraktelsen.

 

Jag har varit ganska flitig under vintern och pulat med låtar men det inte mycket som

blev lyckat, sätter antagligen ribban för högt och har svårt att knyta ihop säcken rent

musikaliskt.

 

Har dock fått ihop 5 låtar som kanske duger till ett släpp i EP-format, funderat på namnet ”flyende dar”.

Är ju väldigt flaggviftande i Finland nu under deras 100-årskalas och den här ev.EPn är menat att ta upp det Åländska i sammanhanget.

Annars kanske jag lägger in några flera låtar och släpper ett till fullalbum på mitt fågeltema.

Hursomhelst så borde det vara nåt ute inom 1-2-3 månader.

 

Tipset.

Du som inte bor i en stad med alla möjliga finkulturella aktiviteter, eller kanske har ont om pengar,

skall få ett bra tips som jag provade idag.

  1. Tvätta händerna

  2. Gnugga ögonen hårt i ca 10 sek.

  3. Blundar du nu och tittar rakt fram i ögonlocken så kommer massor av roliga och surrealistiska figurer att synas. De figurer du ser säger antagligen en hel del om hur du är som person. Själv ser jag en tydlig vit pärla med en svart prick mitt i, omkring pricken så rör sig lava i ocentrerade cirklar. Vet inte hur jag skall tolka mina syner men antagligen är det inte nåt bra.

 

Det här är ju nåt som alla kan fördriva tiden med om man sitter hemma och har tråkigt, bara man är noga med att följa punkterna och inte trycker för hårt.

Har du lust så kan du höra av dig på min kontakt och berätta vad du såg, eller annars kan du jämföra med dina vänner.

 

Ha de bra, hörs, Stefan